Home & Cook Blog> Vztahy a rodina> Proč nakupovat přímo od výrobce a jaké výhody vám to přinese?
5.10.2021

Proč nakupovat přímo od výrobce a jaké výhody vám to přinese?

Kvalitní zákaznický servis přímo u výrobce je nesporný benefit a firma, která ho zajišťuje na jedničku, má u zákazníků navrch. Lidé mají dnes spoustu starostí, povinností a málo času. Pokud firma prodává produkty na své platformě a zároveň zajišťuje na stejném místě i servis, šetří svým klientům nejen čas, ale v konečném důsledku i peníze a nervy.

ČR jako světový unikát

Češi jsou napřed v mnoha ohledech. Ve světě vynikají však v oblasti, kde by si to před pandemií nejspíš nikdo netipl – v nákupech domácích spotřebičů online. Tento trend byl však sledovatelný již před pandemií. Doba se zrychluje, mění se zákaznické chování. Všichni akcentují rychlost a jednoduchost. Online se nakupují spotřebiče, oblečení, hračky i jídlo. A zákazník je zvyklý mít vše prakticky hned a na prahu svého obydlí.

Na tento trend pochopitelně reaguje i trh. V současnosti používá stále více a více výrobců na prodej výrobků model přímého zákazníka, což jednak snižuje výrobci náklady, ale především zvyšuje loajalitu zákazníka vůči značce. Tento pozitivní posun otevřel zákazníkům nové možnosti nákupu a umožnil jim využívat výhod přímého nákupu od výrobce, které má mnoho benefitů. Poskytováním jistot, záruk a „drobností navíc“ značka svému zákazníkovi ukazuje, že mu na něm záleží, že přemýšlí nad jeho potřebami a ty do nabídky přídavných služeb promítá.

Výhody nákupu přímo od výrobce

• Výhodnější ceny: Pokud do procesu není zahrnuta třetí strana, znamená to win-win situaci jak pro výrobce, tak i pro zákazníka. Cena je v konečném důsledku nižší.

Kompletní a rychlý servis: Předpokladem nákupu od výrobce je to, že vám neprodá jen hlavní produkt, ale často i doplňky k němu. Pokud nakupujete od distributora, často všechny doplňky k vámi vybranému produktu nenajdete na jednom místě. Musíte si je dohledávat na jiných místech. Pokud zboží objednáváte přes internet, za každý doplněk platíte zvlášť poštovné. Pokud je hledáte v kamenných prodejnách, promrháte tím spoustu času, který byste mohli investovat do smysluplnějších činností.

Přímá, rychlá a jednodušší komunikace: Stává se vám někdy, že si vytipujete určitý produkt, ale nevíte, který je pro vás vhodnější, nerozumíte parametrům a potřebujete poradit, ale nenajde se nikdo, kdo by vám pomohl, dokonce ani na straně prodejce? Je to častý problém, pokud produkty nakupujete přes třetí strany, které častokrát neznají všechny produkty, čemuž se ostatně nelze divit. Většinou komunikujete s člověkem, který by měl znát na tisíce produktů. A velké firmy nezaměstnávají chodící encyklopedie, ale zaměstnance call centra. Benefitem nákupu přímo u výrobce je to, že se vám tato situace nemůže stát. Právě výrobce je ten, kdo vám o produktu poskytne co nejvíce informací, pomůže vám při rozhodování a doporučí ten nejlepší a nejvhodnější produkt na míru.

Vztah ke značce: Tento benefit úzce souvisí s bodem výše, tedy s komunikací. Právě díky ní se tvoří vztah mezi zákazníkem a prodejcem. Pokud je prodejce nápomocný, vysvětlí člověku, co a jak funguje, je k němu milý a vstřícný, vztah je na světě. A každý zákazník nám dá jistě za pravdu, že k prodejci, který má prozákaznický přístup, své práci i tomu, co prodává rozumí a umí poradit, se každý rád vrací a nakoupí znovu.

• Vylepšený zákaznický servis: Souvisí úzce s tím, že výrobce vám dokáže o produktu podat relevantnější informace, umí vám poradit, jak ho udržovat v kondici, jak se o něj starat, jak s ním pracovat. Prodejce svým zákazníkům zároveň poskytuje různé benefity a akce, které mohou využívat ať už v rámci zakoupených produktů, ale také při nových nákupech. Home and Cook nabízí svým současným i novým zákazníkům benefit ve formě prodloužené záruky vrácení zboží ze standardních 14 až na 30 dní.

• Vylepšená doprava a kvalita: Pokud je do procesu zapojen distributor, výrobce nemá úplný přehled o tom, jak se s jeho produktem manipuluje. Čím více osob je do manipulace s produktem zapojených, tím větší je potenciál výskytu problému s kvalitou či termínem doručení. Při přímém nákupu od výrobce jsou lhůty pro dodání často spolehlivější, zákazník tak dostane správný výrobek, v dobrém stavu a v čase, který mu byl přislíben.

• Zákulisní informace: Prodejce, který je zároveň výrobcem produktu, svému zákazníkovi často prozrazuje informace, které by se jinde těžko dozvěděl. Ať už jde o výrobní proces, jak produkt vzniká, kde vzniká, kolik času trvá jej vyrobit, kolik lidí je do procesu výroby zapojeno, kdo se zákazníkem komunikuje, jací lidé ve firmě pracují, jaké jsou jejich priority apod.

Všechny tyto benefity dohromady tvoří zákaznický servis, který je dnes spíše klientem požadovaným základem než benefitem. U nákupu přímo od výrobce však zákazník přece jen získá něco navíc – osobnější přístup a ochotu udělat vždy něco nad rámec.

Nejnovější články


Kategorie

Produkty


Související kategorie e-shopu


Další články

Proč je důležité zapojovat děti do domácích prací

Proč je důležité zapojovat děti do domácích prací

Vzpomeňte si na dobu, kdy jste byli dětmi. Na ty krásné bezstarostné časy plné her, zábavy a pohody. Určitě si však vzpomenete i na to, jak se vám nechtělo uklízet pokoj, pomáhat mámě v kuchyni nebo tátovi na zahradě, a to zejména tehdy, když si všichni kamarádi hráli společně venku. Ať se nám to líbilo, nebo ne, pomáhat jsme museli a to, co jsme v dětství vnímali jako velkou křivdu vůči naší dětské dušičce, dnes vnímáme úplně jinak. Zvlášť pokud jsme sami rodiči a snažíme se své ratolesti naučit základním návykům spojeným s domácími pracemi, tak jako nás kdysi učili naši rodiče.

Přečíst celý článek